متغیر تبلیغات شرکتهای بیمه با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند.
متغیر اعتماد به برند با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند.
متغیر احساس به برند با میزان فروش بیمه عمر رابطه معناداری دارند.
فرضیاتی که در این تحقیق درصدد راستیآزمایی آن هستیم در مدل مفهومی ذیل نیز ارائه شدهاست، این مدل به صورت کامل از یک مطالعه و پژوهش مشخص برگرفته نشدهاست، اما بر اساس تحقیقات مختلفی که در قسمت مبانی نظری تحقیق و ادبیات تحقیق (فصل دوم پایاننامه) به صورت مفصل توضیح داده خواهد شد، روابط بین تبلیغات و عملکرد شرکتهای تجاری، تولیدی و خدماتی تا حدود زیادی تایید شدهاست(پترویچی[1] و مارینو[2] ، 2005 و تاکوچی[3] و نیشیو، 2000).
مطالعه یوو و همکاران[4] و السون[5] در خصوص تاثیر تبلیغات بر وفاداری، اعتماد و احساس و رضایتمندی بوده است و بر اساس نتایج این تحقیق تا حدود زیادی میتوان ادعا کرد که بین تبلیغات شرکتهای بیمه و اعتماد و احساس و نیز فروش بیمه عمر رابطه معناداری متصور بود. دومین مدل بررسی شده، توسط یوو و همکاران اثر هزینه تبلیغات بر وفاداری مشتری به واسطه کیفیت ادراک شده ناشی از افزایش و کاهش در معرض پیام قرار گرفتن را مورد بررسی قرار داد(Hong-Youl Ha, Joby John, Swinder Janda, Siva Muthaly, (2011),).
در این تحقیق فرضیه اساسی این است که بین میزان تبلیغات و اعتماد و احساس برند با میزان فروش رابطه وجود دارد و این تحقیق درصدد شناسایی میزان عملیاتی شدن این مدل مفهومی که ذیلاً ارائه شدهاست، انجام میگیرد:
میزان فروش بیمه عمر |
تبلیغات شرکت
|
اعتماد به برند |
احساس به برند
|
احساس نسبت به برند، به معنای ارزیابی کلی مطلوب یا نامطلوب از برند به وسیله مشتریان می باشد. احساس نسبت به برند به عنوان توانایی برند در دریافت پاسخ احساسی مثبت از متوسط مشتریان می باشد (Matzler ,2008) .
توافق در زمینه تعریف اعتماد به وسیله تعریفی از مورمان3 ودیگران ایجاد گردیده است: این نویسندگان، اعتماد به برند را به عنوان خواسته متوسط مشتریان برای اعتماد بر توانایی برند درانجام عملکرد مربوط بیان می کنند.
عبارت است از ارائه یک کالا، پیام، ایده و یاخدمت به صورت غیر شخصی ، توسط یک رسانه مشخص( فرهنگی و محب علی، 1377). تبلیغات ﺑﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪای از ﻣﻔﺎﻫﻢ، روﺷﻬﺎ، اﺑﺰار و فعالیتهایی ﻔﺘﻪ ﻣﺷﻮد ﻪ ﺑﺮای ﺷﻨﺎﺳﺎﻧﺪن ﻣﺰاﺎ، ﻣﻨﺎﻓﻊ، ﻣﻀﺮات و وﻫﺎی اﺷﺎ، ﺎﻻﻫـﺎ، ﻣﺤـﺼﻮﻻت، ﺧـﺪﻣﺎت، ﺗﺠﺎرت، ﻃﺮﺣﻬﺎ، ﺪﺪهﻫﺎ، اﻓﺎر، ﻧﺮﺷﻬﺎ و ﻋﻘﺎﺪ، ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ، ﻧﻬﺎدﻫﺎی اﺟﺘﻤـﺎﻋ و ﺟﺎﻣﻌـﻪ ﺑﻪﺎر ﺮﻓﺘﻪ ﻣﺷﻮد. ﺗﺒﻠﻎ در ﻣﻔﻬﻮم ﻠ، رﺳﺎﻧﺪن ﺎم ﺑﻪ دﺮان از راه ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒـﺎط ﺑـﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﺠﺎد ﺗﻐﺮ و دﺮﻮﻧ در داﻧﺶ، ﻧﺮش و رﻓﺘﺎر ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن اﺳﺖ ﻪ ﺑﺮ ﺳﻪ ﻋﻨﺼﺮ ﺎم ﺮﻧﺪه (ﻣﺨﺎﻃﺐ)، ﺎم دﻫﻨﺪه (رﺳﺎﻧﻪ) و ﻣﺤﺘﻮای ﺎم ﻣﺒﺘﻨ اﺳﺖ.
4-8-1- بیمه:
بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارد بر او را جبران نموده و یا وجوه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه گر، طرف تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه گر میپردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می شود موضوع بیمه می نامند (دستباز، 1377).
در این تحقیق منظور از فروش بیمه عمر، فروش انواع بیمه عمر توسط کسانی است که بیمه عمر را به مشتریان عرضه نمودهاند. به عبارت دیگر باید افرادی انتخاب شوند که بیمه عمر را فروخته اند و بعد با تکمیل پرسشنامه تحقیق مشخص شود که میزان اعتماد و احساس به برند این افراد در چه حد و میزانی است، تبلیغات بیمهای در فروش بیمه عمر این افراد تا چه میزان تاثیر دارد.
1 Moorma
درباره این سایت